Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD
Zahradní Centrum SMARAGD s.r.o.

účinný od 27 / 06 / 2025


I. Základní ustanovení

  1. Tento Reklamační řád (dále jen „Řád“) byl vypracován v souladu se zákonem
    č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (zejm. § 1914 – 1925, § 2099 – 2117,
    § 2161 – 2174) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  2. Prodávajícím je Zahradní Centrum SMARAGD s.r.o., IČ 29115230,
    se sídlem Javorová 2165, 356 01 Sokolov, e‑mail smaragd@zc‑smaragd.cz,
    tel. +420 731 749 765 (dále jen „prodávající“).

  3. Tento Řád upravuje postup při uplatňování práv z vadného plnění
    (reklamací) na zboží zakoupené prostřednictvím e‑shopu
    www.zcsmaragd.cz nebo v kamenné provozovně prodávajícího.


II. Záruční doba a odpovědnost za vady

Druh zboží Záruční doba Specifika
Spotřební zboží(nádoby, dekorace, nářadí apod.) 24 měsíců od převzetí Pro právnické osoby se řídí § 2113 OZ (odpovědnost za vady).
Živé rostliny(kontejnerové, balené, prostokořenné) 24 měsíců – vztahuje se na skryté vady, nikoli na běžný biologický vývoj či zanedbanou péči Dormance, přirozené poškození listů při přepravě, barevné odchylky květů či pomalejší ujímání nejsou vadou.
Osivo, hnojiva, substráty do data „minimální trvanlivosti“ / šarže Datum na obalu = záruka za jakost (§ 2113 OZ).

Prodávající odpovídá, že zboží při převzetí:

  • má vlastnosti ujednané či popsané,

  • je v odpovídajícím množství a jakosti,

  • vyhovuje právním předpisům.

Odpovědnost se nevztahuje na vady způsobené kupujícím, běžné opotřebení nebo vady, pro které byla sjednána sleva.


III. Uplatnění reklamace

  1. Kdy reklamovat
    Vadné plnění je nutno uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady, nejpozději v záruční době.

  2. Jak reklamovat
    a) vyplňte Formulář pro uplatnění reklamace (ke stažení na webu
    nebo příloha č. 1 tohoto Řádu);
    b) připojte kopii dokladu o koupi;
    c) u živých rostlin přiložte fotodokumentaci (celkový pohled a detail vady);
    d) odešlete e‑mailem na smaragd@zc‑smaragd.cz, osobně či poštou na adresu sídla.

  3. Doručení zboží

    • Vadné zboží (kromě živých rostlin) zašlete nebo doručte osobně.

    • U živých rostlin postupujte dle pokynů prodávajícího – často stačí foto‑dokumentace a vyčkat na vyjádření odborníka, abychom předešli dalšímu stresu rostlin.

  4. Náklady
    Poštovné vám bude proplaceno, je‑li reklamace uznána jako oprávněná. Zvolte prosím nejlevnější běžný způsob dopravy.

  5. Potvrzení
    Prodávající vydá spotřebiteli písemné potvrzení obsahující datum přijetí, popis vady, požadovaný způsob vyřízení a předpokládaný termín.


IV. Vyřízení reklamace

Krok Lhůta Poznámka
Rozhodnutí o přijatelnosti do 3 prac. dnů* *Bez nutnosti odborného posouzení.
Vyřízení reklamace do 30 kalendářních dnů Lze prodloužit jen se souhlasem spotřebitele.
Informování zákazníka ihned po vyřízení E‑mailem + zápis do reklamačního protokolu.

Nedodržení 30denní lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel může odstoupit od smlouvy nebo žádat výměnu zboží.


V. Práva spotřebitele

Typ vady Právo spotřebitele
Odstranitelná bezplatná oprava nebo dodání nové/bezvadné součásti; není‑li to přiměřené, sleva.
Opakovaný výskyt / větší počet vad výměna za nové zboží nebo odstoupení od smlouvy.
Podstatná vada volba mezi výměnou, slevou, opravou či odstoupením od smlouvy.
Neodstranitelná (nepodstatná) sleva z kupní ceny.

U osiva a hnojiv se postupuje obdobně, s přihlédnutím k charakteru zboží.


VI. Specifika reklamace živých rostlin

  1. Dormance a sezónnost – Rostliny mohou při doručení působit neaktivně (bez listů), což není vada, pokud se jedná o období přirozeného vegetačního klidu.

  2. Ujmutí po výsadbě – Reklamaci vitality lze uplatnit až po dodržení doporučené péče (zálivka, stanoviště). Je nutné doložit fotky, popis pěstebních podmínek a termín výsadby.

  3. Vnější poškození při dopravě – Viditelné poškození obalu je nutno sepsat ihned s dopravcem; jinak může být reklamace zamítnuta.

  4. Zákaz chemického ošetření – Reklamaci rostlin po zásahu herbicidy či nevhodným hnojivem nelze uznat.


VII. Ochrana osobních údajů

Osobní údaje poskytnuté v souvislosti s reklamací zpracováváme v nezbytném rozsahu pro její vyřízení, a to dle Podmínek ochrany osobních údajů (https://www.zcsmaragd.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/).


VIII. Mimosoudní řešení sporů

Spotřebitel může spor řešit mimosoudně u České obchodní inspekce (adr.coi.cz) nebo prostřednictvím platformy ODR (ec.europa.eu/consumers/odr).


IX. Závěrečná ustanovení

  1. Tento Řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího.

  2. Prodávající si vyhrazuje právo tento Řád měnit; aktuální verze je vždy dostupná na www.zcsmaragd.cz.

  3. Tento Řád nabývá účinnosti dnem 27 / 06 / 2025 a nahrazuje všechny předchozí verze.


Příloha č. 1 – Formulář pro uplatnění reklamace

(viz samostatný dokument / stránka „Formulář pro uplatnění reklamacena e‑shopu)